LV | RU

Mārtiņš Valters

Martins_ValtersPieredzējis praktisko treniņu un kursu pasniedzējs, vada dažādas ar projektu vadību, uzņēmumu vadību un datorprogrammu apguvi saistītas apmācības kopš 2001. gada.

Guvis nenovērtējamu pieredzi, apgūstot darbu ar datoru pašmācības ceļā jau 90-tajos gados, izveidojot savu datortirdzniecības biznesu un sniedzot konsultācijas darbam ar datoru iestādēs un uzņēmumos, kuri datorus iegādājās. Vēlāk datorzināšanas izmantojis savā darba ikdienā, kā arī nodevis tās tūkstošiem augstskolu studentu.

Ieguvis Ekonomikas un Vadības akadēmijas AFW (Vācija) sertifikātu projektu vadīšanas tālmācības kursa pasniegšanā, savas zināšanas papildinājis dažādos kursos un semināros.
LU Sociālo zinātņu maģistrs sabiedrības vadībā, vadības zinību doktorants. Vairāku grāmatu un publikāciju autors. Ilggadēja pieredze Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta izpilddirektora amatā.
Izstrādājis un vadījis projektu vadības kursu programmas Latvijas augstskolās un vadošajos mācību centros, tajā skaitā starptautiski sertificētas.

Ļoti komunikabls, atsaucīgs pasniedzējs, kas palīdzēs jums apgūt datoru kā instrumentu jūsu mērķu sasniegšanai.

 

 

„Pirmo reizi ar datoru sāku strādāt tālajā 1992. gadā, kad pašvaldībām bija jāpārņem komunālās saimniecības. Ātri aptvēru, ka līgumu izveidošanu un maksājumu aprēķināšanu var daudz lētāk un ātrāk veikt ar datoru, nevis pieņemot darbā vairākas mašīnrakstītājas un rēķinvedes.
Un tā manā toreizējā darba vietā – Balgales pagastmājā parādījās pirmais dators. Tajā laikā pat Ministru padomē bija tikai viens, bet Tieslietu ministrijā – veseli 2 datori, Finanšu un pārējās ministrijās datoru vēl nebija. Lieki teikt, ka visu nācās mācīties pašam, pamatā ar mēģinājumu un kļūdu metodi. Bet iemācījos! Un iemācījos tik daudz, ka vēlāk jau kļuvu par vienu no Pašvaldību Vienotās informācijas sistēmas, valsts Finanšu un fiskālās informācijas sistēmas, Nodarbinātības Valsts dienesta informācijas sistēmas projektu autoriem un uzsāku savu biznesu IT jomā.
90-to gadu vidū visi centās „saskrūvēt” savus datorus vai sacerēt savas programmas un tās notirgot. Es aizgāju citu ceļu – ja tirgoju datorus, tad tikai no ļoti uzticamām firmām, kas tos spēja uztaisīt kvalitatīvus, ja programmas – tad arī no specializētām firmām, kas tās arī uzturēja atbilstoši mainīgajām prasībām. Daudzi domāja, ka pietiek nopirkt datoru un programmu, un darbs darīsies pats. Diemžēl, dators ir tikai „dzelzis”, kas pats nedara neko, bet programma dara tikai to, ko lietotājs tai liek, nevis to, ko lietotājs vēlas. Kad cilvēks ir ticis pie datora un programmām, tad tikai viņa problēmas sākas pa īstam. Es visu iemācījos pašmācības ceļā. Bet tas bija grūts, pat ļoti grūts ceļš. Daudz vieglāk ir, ja kāds palīdz mācīties. Un mans bizness bija nevis tikai kaut ko pārdot, bet arī palīdzēt tiem, kas jau ir nopirkuši – apgūt darbu ar datoru – ar vienkāršajām Office programmām, ar specializētājām programmām grāmatvedībai, nekustamā īpašuma nodokļa aprēķināšanai un citām. Izrādījās, ka pieprasījums ir milzīgs! Pārdevēju bija daudz, bet cilvēku, kas var palīdzēt apgūt jaunievedumu konkrētajā uzņēmumā, bija tikai daži.
Mana pamatdarbība jau sen vairs nav saistīta ar biznesu IT jomā, to nodevu dēlam. Tomēr dators kopš 1992. gada ir mans ikdienas darba instruments. Un tā es arī uz to skatos – dators un darbs ar datoru nav pašmērķis, bet gan līdzeklis mērķa sasniegšanai.
Gadu gaitā, palīdzot tūkstošiem studentu un kursantu apgūt gan projektu vadību, gan komercdarbības uzsākšanu, gan datu vākšanu un apstrādi, gan darbu ar dažādām biroja, grāmatvedības, lietvedības, projektu plānošanas un citām programmām, ir izkristalizējušies daži mani pedagoģiskie principi:
• Nekad nekur neviens nevienam neko nav iemācījis. Pat vislabākais skolotājs, visģeniālākais profesors var tikai un vienīgi palīdzēt tam, kurš pats mācās. Es jums neko nemācīšu, jāmācās būs pašiem, bet es jums palīdzēšu ar padomu. Un jums būs ļoti labs mācību materiāls, kurā ieskatīties, kad kaut kas būs piemirsies.
• No klausīšanās un skatīšanās neviens neko nav iemācījies. Iemācīties var tikai pašam darot! Un nodarbībās mēs paši darīsim daudz!
• Mācības nedrīkst kļūt par mocībām. Mēs neskatīsimies uz pulksteni. Mēs strādāsim tik daudz, cik mums patiks. Mēs taisīsim pārtraukumus, kad būsim noguruši, jo darbu jūs varēsiet turpināt arī mājās
• Pieaugušie ir lieli bērni. Vispatīkamākā nodarbe kā bērniem, tā pieaugušajiem ir spēlēšanās. Šajā kursā mēs nestrādāsim. Mēs spēlēsimies. Caur spēli panāksim to, ka dators dara to, ko jūs vēlaties.
• Sliktas atzīmes nestimulē zināšanu un prasmju apguvi, bet tieši otrādi – nokauj vēlēšanos mācīties. Man nepatīk likt sliktas atzīmes. Un kāpēc lai es pats sev sagādātu nepatīkamus brīžus?:)
• No skolas, kursiem vai universitātes katrs aiziet ar to, ko pats ir varējis „pagrābt”. Daļai ir zināšanas, prasmes un diploms vai sertifikāts. Dažam ir tikai sertifikāts. Grābiet, ko variet!
Ja jums ir nepieciešamas prasmes izmantot savā ikdienas dzīvē vai darbā tādu instrumentu kā dators, lai vieglāk, ātrāk un efektīvāk sasniegtu savus mērķus, esiet laipni gaidīti manos kursos!”